Portal Uroda

uroda zdrowie aktywność

Zdrowie i odżywianie

Szczupła sylwetka w 5 krokach. 5 porad żywieniowych.

Zdrowa dieta powinna dostarczać organizmowi niezbędnych wartości odżywczych, ale być przede wszystkim smaczna. Szybkie odchudzanie w zdrowy sposób nie jest możliwe, ale trzymając się kilku zasad, można na stałe pozbyć się zbędnych kilogramy.
Poznaj 5 trików przy pomocy których Twój sposób odżywiania ulegnie poprawie i zyskasz szczupłą sylwetkę.

Zdrowa dieta a odchudzanie

Najlepsza, a przede wszystkim najbardziej skuteczna jest zdrowa dieta odchudzająca bez efektu jojo. Odchudzanie bez ponownego przybrania na wadze nie jednak jest możliwe, jeśli spożywamy produktu wysoko przetworzone, o ubogim składzie.

Chcesz odżywiać się zdrowo i jednocześnie nie stosować restrykcyjnej diety na odchudzanie? Jedz zdrowo! Włącz do diety świeże warzywa, owoce, strączki, orzechy i tłuste ryby.

Zobacz również: Bieganie dla początkujących, rusz się na wiosnę!

Napoje i dieta, a efekt jojo

Nawet najlepsza dieta odchudzająca bez efektu jojo nie będzie skuteczna, jeśli będziemy dostarczać organizmowi nadmiar kalorii pod inną postacią, np. pijąc kaloryczne napoje. Chcesz schudnąć i utrzymać szczupłą sylwetkę? Unikaj spożywania napojów gazowanych oraz soków z kartonu. Alkohol również nie jest sprzymierzeńcem w walce o idealna figurę. Pij 2 litry wody dziennie, a zyska na tym nie tylko Twoje ciało, ale i skóra.

5 porad żywieniowych na smukłą sylwetkę
regularne posiłki podkręcają metabolizm

Zdrowe odżywianie, co i kiedy jeść

Spożywanie mniejszych posiłków, ale w stałych odstępach czasu jest korzystniejsze dla organizmu, niż zjedzenie 2 solidnych porcji 2 razy dziennie. Pilnując stałych pór spożywania posiłków, a podjadając nawet niewielkie porcje kilka razy w ciągu dnia, nie tylko nie schudniesz, ale wręcz przytyjesz! Spróbuj do planu dnia włączyć ćwiczenia odchudzające, jedz regularnie, nie podjadaj, a podkręcisz metabolizm.

Zdrowe zamienniki słodyczy

Jeśli lubisz słodkości, wcale nie musisz definitywnie z nich zrezygnować. Używając suszonych owoców, zastępując cukier np. ksylitolem, możesz przygotować słodką przekąskę bez obaw o nadmierne kalorie. Spróbuj przygotować ciasto z czerwonej fasoli lub kulki mocy z daktyli i karobu – w zdrowy sposób zaspokoisz chęć zjedzenia czegoś słodkiego.

Unikaj jedzenia na noc

Już jakiś czas temu obalono mit o unikaniu posiłków po godzinie 18. Prawdą jest jednak, że jedzenie tuż przed snem wpływa nie tylko na pogorszenie jakości snu, ale również na zwiększenie tkanki tłuszczowej. Zjedz lekką kolację, najpóźniej 2 godziny przed snem. Unikniesz napadów głodu w nocy, ale też nie przytyjesz.

Sprawdź: Peeling kawitacyjny, efekty, wskazania, cena