domowe peelingi
Pielęgnacja twarzy Strefa Urody

Jak dbać o cerę po zimie?

Cera na wiosnę wymaga specjalnego traktowania. Najczęściej przesuszona i zanieczyszczona, nie wygląda najlepiej. Aby odzyskać zdrową skórę i jej promienny wygląd, można poddać się profesjonalnym zabiegom np. z zastosowaniem kwasu migdałowego lub nie ponosząc większych kosztów, wykonać domowe maseczki i peelingi. Jedyne o czym warto pamiętać, to dostosowanie rodzaju zabiegu do typu i potrzeb skóry.

Zobacz też: Olej kokosowy na włosy, twarz i ciało

Domowe peelingi i maseczki na cerę

Problemy z cerą pojawiają się zazwyczaj wczesną wiosną, skutkiem przesilenia wiosennego i miesięcy zimowych, kiedy skóra była narażona na mróz i wiatr. Do “porządków” na twarzy warto zabrać się stopniowo, stosując na początek delikatne, domowe peelingi i maseczki. W zależności od rodzaju i potrzeb skóry, można przygotować:

  • peeling kawowy
  • maseczkę z drożdży
  • maskę z białka jaja kurzego
  • maski z użyciem glinek: zielonej, białej lub czerwonej

Profesjonalne zabiegi złuszczające

Zabiegi wykonane przez kosmetyczkę są skuteczniejsze niż te wykonywane w domowym zaciszu. Warto się im poddać, jeśli oczekujemy szybkich i widocznych efektów odświeżenia i oczyszczenia cery. Najpopularniejsze zabiegi oczyszczające i złuszczające, dzięki którym kompleksowo zadbamy o cerę na wiosnę, to:

  • peeling kawitacyjny
  • peelingi chemiczne z użyciem kwasu migdałowego, pirogronowego lub salicylowego
  • mikrodermabrazja korundowa lub diamentowa

Dieta na zdrową cerę

Zdrowa skóra i piękna cera na wiosnę to nie tylko regularne zabiegi na twarz. Dieta na zdrową skórę, to przede wszystkim dostarczenie organizmowi niezbędnych witamin i mikroelementów. Znaczący wpływ na poprawę wyglądu skóry ma spożywanie produktów nie przetworzonych, unikanie gazowanych napojów, słodyczy i alkoholu. Warto jeść produkty bogate w cynk, witaminy z grupy B oraz zawierające witaminę A.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że na wygląd cery ma również wpływ sport. Wiosna to idealny moment na rozpoczęcie aktywności fizycznej, np. slow joggingu, nordic walkingu czy jazdy na rowerze. Zachowując regularność, nie tylko zyskamy dotlenioną i promienną cerę, ale również wysmuklimy sylwetkę.

1 KOMENTARZ

Komentarze są wyłączone.