nordic walking efekty
Aktywność fizyczna

Nordic walking: zalety, technika, efekty

Nikogo nie trzeba przekonywać, że regularna aktywność fizyczna i zdrowa, zbilansowana dieta, to klucz do młodszego wyglądu i smukłej sylwetki. Wprowadzanie zmian w codziennym jadłospisie nie nastręcza wielu trudności – wystarczy odrzucić przetworzoną żywność oraz niezdrowe przekąski. Ale rozpoczęcie uprawiania sportu dla niektórych osób może być trudne. Jak schudnąć z dużą nadwagą i brakiem kondycji? Który sport można bezpiecznie uprawiać w ciąży? Odpowiedź może być tylko jedna: nordic walking.

Uprawianie sportu, jaką dyscyplinę wybrać?

Już samo określenie “uprawianie sportu” może dla niektórych brzmieć odstraszająco. Jeśli do tej pory nasza aktywność fizyczna ograniczała się do okazjonalnego podbiegnięcia do autobusu, obaw co do uprawiania sportu może być wiele. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby nawet mając nadwagę spróbować aktywności fizycznej. Ale takiej, która nie jest obciążeniem dla stawów i mięśni. Jedną z nich, tuż obok slow joggingu,  jest tak popularny energiczny marsz z kijami, czyli nordic walking.

Wyposażenie do nordic walking

To czego potrzebujesz do rozpoczęcia swojej przygody z tym sportem, to przede wszystkim chęci. Sprzęt, to głównie dobrej jakości kijki do nordic oraz wygodne buty. Zaletą chodzenia z kijkami jest dostępność tego sportu dla osób w każdym wieku. Nie potrzebujesz drogiego wyposażenia oraz świetnej kondycji, a trasy nordic walking znajdziesz nawet w niewielkiej miejscowości.

Zobacz również: Przebarwienia na twarzy?Pozbądź się ich!

Nordic walking a technika chodzenia

Technika chodzenia nordic walking nie jest trudna, jednak nie mając wcześniejszego doświadczenia w chodzeniu z kijkami warto jest wybrać się na zorganizowane zajęcia z trenerem. Prawidłowa technika marszu z kijkami da lepsze efekty w zgubieniu zbędnych kilogramów, jeśli przejdziemy odpowiedni trening z ich użyciem pod okiem profesjonalisty.

Zalety nordic walking

Ogromną zaletą chodzenia z kijkami są szybkie efekty. Już po kilku tygodniach regularnego uprawiania nordic walking zauważyć można wysmuklenie sylwetki, wzmocnienie mięśni oraz poprawę wydolności.

Osoby, które wcześniej trenowały jazdę na rowerze, bieganie lub inny sport i obecnie zmagają się z kontuzją, bez obaw mogą zacząć maszerować z kijkami. Nordic walking można również uprawiać w czasie ciąży, jako nieobciążającą i lekką aktywność fizyczną.

Sport dla każdego? Nordic walking!

Najczęściej nordic walking uprawiają osoby starsze, dla których to lekka i przyjemna forma ruchu na świeżym powietrzu. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby uprawiając inne dyscypliny wpleść maszerowanie z kijami do swojego planu treningowego. Podczas marszu pracują wszystkie grupy mięśni, a ryzyko kontuzji jest minimalne.

Wiele osób wcześniej sceptycznie nastawionych do maszerowania z kijami z czasem startuje nawet w zawodach nordic walking. To dodatkowa forma motywacji i nagroda za regularność w treningach.

Nordic walking: odchudzanie

Warto chodzić z kijkami, ponieważ to dobry sposób na zgubienie zbędnych kilogramów. W odróżnieniu od biegania nie obciąża stawów i dedykowane jest osobom, które wcześniej nie uprawiały sportu.Odchudzanie z nordic walking jest przyjemne, nie powoduje kontuzji, a przy tym nie wymaga dużych nakładów finansowych w zakup sprzętu.

Sprawdź też: Kwas migdałowy: zastosowanie, wskazania, efekty