jak jeść awokado
Zdrowie i odżywianie

Owoc idealny. Jak jeść awokado?

Ma tyle samo fanów co przeciwników. Lubiany dodatek do sałatek i koktajli, posiada szereg wartości odżywczych. Awokado, bo o nim mowa, na stałe wpisało się do menu osób będących diecie wegańskiej i wegetariańskiej, jako idealnie kremowy zamiennik masła na kanapce. Dowiedz się jakie właściwości i jak jeść awokado.

Jak obrać awokado?

Dla osób, które nigdy nie zetknęły się z tym pełnym wartości odżywczych owocem, zagadką może być oddzielenie łupiny awokado od jego miąższu. Wbrew pozorom jest to bardzo łatwe przy założeniu, iż mamy zamiar obrać dojrzałe awokado. Miękkie, a tym samym dojrzałe awokado z łatwością da się odseparować od łupiny przy pomocy zwykłej łyżki. Wystarczy wcześniej naciąć owoc wzdłuż pestki, a następnie sprawnym ruchem “odkręcić” połówkę awokado od drugiej części. Następnie właśnie łyżką wyjąć całą zawartość.

Zobacz również: Jak pielęgnować dojrzałą cerę?

Awokado a kalorie

Przepisów z użyciem awokado jest tak wiele, zarówno na słono jak i słodko, że każdy smakosz znajdzie coś dla siebie. Począwszy od chyba najbardziej znanego guacamole, na puddingu czekoladowym i sałatce z krewetek kończąc. Cechą wspólną wszystkich przepisów z awokado w przepisie jest zasada, iż zawsze używamy tylko dojrzałego awokado.

Dojrzały owoc awokado rozpoznać można po miękkiej, uginającej się pod palcami skórce.

Awokado: przepisy

Najprostsza sałatka dla fanów owoców morza, to ta z użyciem małych krewetek, dojrzałego awokado, soku z cytryny, przypraw i czosnku.

Podduś z czosnkiem krewetki i zostaw do ostygnięcia. Awokado pokrój w kostkę. Do półmiska wrzuć wystudzone krewetki, dodaj awokado, pieprz, sól oraz wyciśnięty przez prasę czosnek. Całość skrop sokiem z cytryny i wymieszaj. Podawaj ze świeżą bagietką, posypane natką pietruszki.

Masz chęć na awokado na śniadanie? Nic prostszego. Do pozbawionej pestki połówki awokado wbij całe jajko, a następnie umieść je w piekarniku i piecz przez na 10 min. Po tym czasie jajko idealnie się zetnie, tworząc z awokado kompozycję idealną.

Nie masz czasu? Kanapki z awokado są szybkie w przygotowaniu, sycące i bardzo smaczne. Możesz je łączyć z ulubionymi warzywami. Pokrój awokado na plastry lub zrób zwyczajnie rozsmaruj dojrzałe awokado na kanapce..i gotowe.

Nutella z awokado

Miłośnicy słodyczy znajdą w awokado również coś dla siebie. Idealnie kremowa, słodka, a jednocześnie zdrowa nutella z awokado, może być podawana również dzieciom. Aby ją wykonać wystarczy przy pomocy blendera połączyć:

  • dojrzałe awokado
  • 1 banana
  • odrobinę kakao
  • kilka podprażonych na patelni orzechów laskowych

Nutella z awokado ma smak zbliżony do tej tradycyjnej, wszystkim dobrze znanej, może być jednak spożywana z nieco mniejszymi wyrzutami sumienia. Nadaje się na kanapkę, świetnie smakuje z domowymi goframi, naleśnikami czy jako samodzielny deser podawany w pucharku i posypany świeżymi owocami.

Awokado: wartości odżywcze

Awokado mimo, że jest dość tłustym owocem może być spożywane przez osoby w każdym wieku. Bogate w kwasy omega, obniża poziom cholesterolu we krwi i trójglicerydów. Posiada sporo błonnika, przy niewielkiej ilości węglowodanów. Nadaje się na przekąskę dla osób będących na diecie, jak również chorujących na cukrzycę. Może być podawane dzieciom.

Dojrzałe awokado to skarbnica witamin z grupy B. Jego regularne spożywanie obniża ryzyko zawału, wpływa pozytywnie na pracę serca i pomaga walczyć z miażdżycą.